2014.
režija: Nick
Cassavetes
scenario: Melissa Stack
uloge: Cameron Diaz,
Leslie Mann, Kate Upton, Nikolaj Coster-Waldau, Don Johnson, Nicki
Minaj, Taylor Kinney
Ako postoji nešto grđe
i gore od muške ćorave komedije koja se bazira na transferu
neprijatnosti, onda je to ženska ćorava komedija koja se bazira na
transferu neprijatnosti. Ne znam zašto je to tako, jesu li žene
sklonije ekstremima, kako finoće i uglađenosti, tako i odvratnosti,
ili je to samo moja muška percepcija... U svakom slučaju, The
Other Woman je neviđeno smeće, parada odvratnosi i lošeg
humora.
U pitanju je
reciklirana “poučna” priča o serijskom zavodniku Marku
(Coster-Waldau) i ženama koje su se urotile kako bi ga raskrinkale,
povredile, ponizile. Počinje sa Carly (Diaz), uspešnom
korporativnom advokaticom, ženom od karijere koja je konačno našla
“onog pravog” ili barem tako misli. Kada Mark jednom izmulja i ne
pojavi se na zakazanom sastanku, Carly reši da proveri šta se
dešava, pa mu kao slučajno jednog jutra bane na vrata. Vrata otvara
klasična domaćica Kate (Mann) i objasni da je ona Markova
dugogodišnja supruga... Sticajem čudnih okolnosti, dve žene koje
su sušta suprotnost jedna drugoj, nekako se dogovore da se osvete
govnaru koji je, pored toga što je preljubnik, još i lopovčina...
U njihovom poduhvatu im se pridružuje i Amber (Upton), još jedna,
ovog puta vrlo mlada, ljubavnica...
Ako vam se priča čini
poznatom, u pravu ste. Tu ima elemenata ne baš sjajne, ali svakako
bolje ženske komedije The First Wives Club (1996), jednog od
onih ženskih filmova koji je svačija majka odgledala barem jednom.
Ostatak je razvodnjena i parodirana varijanta triler standarda
Diabolique i gomila loših, recikliranih i nimalo smešnih
štoseva.
Počnimo od likova. Tri
žene su različite da različitije ne mogu biti. Carly je ugledna,
uglađena i pametna, samo, eto, nema sreće sa muškarcima ili nije
imala vremena za njih. Kate je histerična i stalno se šali na račun
svojeg ludila ili svojih nervnih slomova, ali sve vreme radi
pizdarije propraćene neverovatno iritantnom vriskom. Zašto bi neko
oženio takvo biće, pojma nemam. Treća članica osvetničke bande
Amber je kliše manekenke – dobra k'o lebac i glupa k'o kurac. Ni
epizodni likovi nisu ništa bolji. Carly ima lajavu sekretaricu
(Minaj u ulozi koja ne obećava filmsku karijeru) i ćaću starog
šmekera (nedovoljno iskorišteni Don Johnson), a Kate ima zgodnog
“working-class” buraza (Kinney) i velikog trapavog psa. Amber je
sama na svetu.
Scenario debitantkinje
Melisse Stack je gotovo debilan, do te mere da sumnjam da ta osoba
uopšte postoji. Moguće je da je to samo nekakvo ime za trust
pilećih mozgova koji su uspeli da prolete kroz gomilu standarda
glupave i prostačke komedije. Odbijam da poverujem da ljudi koji
misle da su štosevi sa laksativom, kremom za depilaciju u šamponu,
trovanjem hormonima i dogom koja piša i sere po kući smešni uopšte
postoje, ali izgleda da sam u krivu. Da stvar bude gluplja, ljudi
koji pišu takve bljuvotine, bilo iz zajebancije, bilo za ozbiljno,
imaju svoju publiku. Verovali ili ne, The Other Woman je
zaradio dvostruko više od svog budžeta samo od bioskopske
distribucije, ne računajući nešto diskretniji, ali svejedno očiti
“product placement” pristup (ovo je ipak ženski glamur film,
setite se svih onih Sex and The City / The Devil Wears
Prada sranja).
Režija je očajna,
toliko da iz nje ne možemo da pročitamo rediteljev stav, da li je
on ozbiljan ili se zajebava i pravi parodiju od početka do kraja. Ni
na jednom planu ne uspeva. To se najbolje vidi u scenama kada se po
prvi put pojavljuje Kate Upton, u obaveznom bikiniju i obaveznom
slow-motionu ili u montažnim sekvencama propraćenim najočitijom i
najizlizanijom muzikom. Šatro “špijunska” sekvenca – tema iz
Mission Impossible, Girls Just Wanna Have Fun u klubu,
New York New York u sceni vožnje kroz Manhattan ili
Love Is a Battlefield već negde i sve u tom fazonu.
Budimo iskreni, Nick
Cassavetes, sin čuvenog “method” glumca, art filmaša i preteče
“mumblecora” nema iskustva sa komedijom, niti je pokazivao bilo
kakve aspiracije u tom smeru. Mlađi Cassavetes je poznat po
ljigavim, plačljivim melodramuljinama i to je njegovo polje rada, sa
komedijom mu očito ne ide.
Glumci su isto u
užasnom izdanju, ali malo od toga može ići na njihovu dušu kada
je scenario debilan, a režija sa pola mozga. Cameron Diaz je na
auto-pilotu, Leslie Mann je verovatno na gljivama ludarama, Kate
Upton je komad mesa, Nicki Minaj je iritantno netalentovana, a ni kod
muških stvar ne stoji bolje. Don Johnson uglavnom statira, a Nikolaj
Coster-Waldau, inače kvalitetan glumac skandinavske škole koji se u
Americi proslavio sa Game of Thrones, je ovde hendikepiran
ulogom kompletnog idiota. To nije simpatično kao idioti kod braće
Coen, nego samo i isključivo glupo.
The Other Woman
bi meni bio kandidat za Zlatnu malinu, ali znajući potkupljivost
kritike i nedostatak hrabrosti da ide kontra publike, čak i kad
publika greši, slabe su šanse za to. Sam žanr ženskih komedija je
poligon za gluposti, ali ovo prevazilazi svaku meru dobrog ukusa i
vređa inteligenciju gledaoca. Jedno od glupljih filmskih iskusava
ove godine.
No comments:
Post a Comment