2010.
scenario i režija:
Davi de Oliveira Pinheiro
uloge: Rafael Tombini,
Alvaro Rosa Costa, Ricardo Seffner, Amanda Lerias, Luciana Verch,
Leandro Lefa, Tatiana Paganella, Adriano Basegio
Debitantska ostvarenja
definitivno imaju svoj šarm. Prvo, period od ideje do realizacije je
najčešće prilično dug, pa je ideja promišljena i razrađena do
najsitnijih pojedinosti. Druga stvar je što debitantska ostvarenja,
naročito autora koji nemaju nikakvu državnu ili studijsku
protekciju, imaju onaj šarm jeftinog snimanja, snalaženja, između
amaterizma i kreativnosti.
Beyond The Grave
je upravo takav film: osmišljenog i razrađenog “settinga”,
priče i donekle scenarija, i vešto režiran sa posebnim akcentom na
detalje mešanja žanrova, različitih izraza i “story-tellinga”.
Ceo film je snimljen u jeftinoj digitalnoj tehici koja omogućava
dalje zezanje sa formatima i uglovima. Beyond The Grave je do
sada igrao po raznim, uglavnom žanrovski profiliranim festivalima, a
od nedavno je dostupan preko različitih VOD (Video on Demand)
servisa, a očekuje se i DVD izdanje.
Na početku priče
vidimo našeg heroja, obučenog u crno, sa napuklim naočarima na
nosu i pištoljem za pasom. Prva scena je tuča u napuštenoj
prostoriji i veoma je napeta i konfuzna, toliko da zbilja nemamo
pojma kojeg ćemo od dvojice likova dalje pratiti. Jedan preživi, i
odlazi do svog “vintage” auta, i vrti papire na kojima piše
“world police”. Vidimo da je on filmski arhetip, osvetnik na
zadatku, potpisan samo kao Officer (Tombini).
Po okolišu vidimo, a i
na radiju u autu čujemo da se dogodio smak sveta i da je samo
manjina preživela. Svet je pun zombija koji napadaju malobrojne,
zatvorene i udaljene ljudske zajednice i Officer tu i tamo naleće na
njih. Ali oni su manji problem, opsesija našeg osvetnika je demon –
serijski ubica sa nadimkom The Dark Rider koji nakon fizičke smrti
jednog tela preuzme drugo, ali mu “outfit” ostaje isti: dugi
mantil, kaubojke, šešir i gas-maska. Jasno nam je da će Officer
biti spreman na sve da bi mu stao na put, usput ulazeći u slobodne
asocijacije sa ljudskim skupinama. The Dark Rider je dosta ranije
najavljen na radiju pre nego što se fizički pojavi u sceni, kao
neka vrsta folk legende. I sam post-apokaliptični radio ima šmek
starih američkih radio-stanica na kojima se izmenjuju mono-drame i
dobra muzika.
Nekim gledaocima će
problem biti tempo kojim se priča izlaže, jer je film do polovine
prilično spor, likova je malo i još ređe progovaraju, pogotovo
nešto sadržajno i povazano. Setite se art-zombi drame The
Battery Od polovine kreće obračun i on je prekidan sa
dijaloškim i montažnim sekvencama. Čak će negde oko polovine biti
umetnut intermeco, smešten u doba pre apokalipse, koji simpatično
izgleda, ali je dramaturški višak, pošto smo ga mogli
pretpostaviti sa izvesnom sigurnošću.
Žanrovi su fluidno
spojeni, ima tu uticaja britanskog “midnight flicka”, spaghetti
westerna, akcionih eksploatacijskih filmova iz 70-ih, klasične
postapokalipse, natprirodnih i horora o egzorcizmu, uz obavezne
koreografirane tuče. Ceo film je podvučen tonskom shemom sačinjenom
od ambijentalnih zvukova, psihodeličnih efekata, sablasnog
radio-monologa i psihodeličnog hard rocka. Gluma je pomalo
amaterska, ali je casting vrhunski što se tiče fizičkih
karakteristika glumaca i likova koje igraju.
Beyond The Grave
je na narativnom planu savršeno ispoliran film, ali je realizacija
puna sitnih mana i početničkih grešaka. Štos je u tome što te
greščice ovaj film čine još simpatičnijim. Razlog za to su
sjajan ne-baš-pozitivac i sjajan totalni negativac. Ovaj brazilski
film je pravi mali dragulj i svakako ga vredi pogledati.
No comments:
Post a Comment