2013.
režija: Megan
Griffiths
scenario: Emily
Wachtel, Huck Botko, Caroline Sherman
uloge: Toni Collette,
Nina Arianda, Ryan Eggold, Oliver Platt, Thomas Haden Church, Ahna
O'Reilly, Amy Seimetz, Johnny Depp
Kako je loš osećaj
kad te film dobije na foru. Lucky Them me je dobio na foru,
spajajući u svojoj tematici alternativni rock, “setting” Seatla
i okoline i novinarsku potragu, a ni na indie dramice nisam preterano
gadljiv, čak ni kad su u pitanju skoro isključivo “ženski”
filmovi. Fora sa Lucky Them nije što je loš film, nego što
nije ni naročito dobar, a posebno što ne donosi ama baš ništa
novo i sveže.
Novinarka Ellie
(Collette) nam u uvodnoj naraciji objašnjava da je njen dečko,
slavni muzičar Matthew Smith sa karijerom u vrtoglavom usponu posle
nekoliko promumlanih reči seo u auto i otišao u nepoznatom pravcu
pre 10 godina. Kod kuće ju je sačekala poruka u kojoj je on ne baš
vešto objasnio svoj postupak. Od tada su ga fanovi viđali otprilike
kao Elvisa, ali nijedan stabilan dokaz o njegovom životu ili smrti
ne postoji. Ona je u međuvremenu postala klasična “puma” (eng.
Cougar), zainteresovana više za petljanje sa mladim muzičarima nego
za pisanje poštenih tekstova i kritika. Njen šef (Platt) joj daje
ultimatum: mora da napiše dobar i opsežan tekst o Smithu za
desetogodišnjicu njegovog nestanka ili dobija nogu, čitanost, novi
mediji, trendovi u izdavaštvu se pominju, ali se i podrazumevaju.
Problem sa Ellie je što
se oseća suviše mladom da bi bila relikt prošlih vremena, ali je
istovremeno još uvek klinački buntovna, lenja i hirovita, pa ne zna
odakle da počne. Kao spas joj dolazi davno bivši frajer Charlie
(Church) koji se u međuvremenu masno obogatio na internetu, ali je i
dalje ostao uštogljen. Delom iz zadnjih namera, a delom iz
samoljubive velikodušnosti (znate one tipove koji vam plaćaju pića
i ručkove samo da bi mogli da imaju publiku za hvalisanje i
popovanje), ali uglavnom zbog fascinacije “community college”
dokumentarnom kinematografijom, on je spreman da finansira njeno
istraživanje, dokle god on može da snima. Problem je što su
tragovi nepouzdani i ne vode nikuda, osim do sitnih prevaranata koji
žive od prodaje trivijalnih informacija.
Naletevši na prepreku
u poslu, Ellie pokušava da se bavi svojim privatnim životom,
nadajući se da će joj nova veza sa Lucasom (Eggold) uspeti.
Naravno, to je vrlo zajebana stvar, jer je Lucas muzičar u usponu, i
to zahvaljujući Ellie i njenim kontaktima. Druga otežavajuća
okolnost je naporni Charlie sa vrećom punom saveta i novom vezom sa
u najmanju ruku sumnjivom devojkom (O'Reilly). Treća i presudna
okolnost je Ellin karakter i njena nesigurnost.
Autori nisu baš
načisto šta film zapravo treba biti: priča o potrazi jedne
novinarke za muzičarom koji je nestao pre 10 godina i postao neka
vrsta kulta ili obična indie dramica o nesrećnom ženi srednjih
godina koja traga za samom sobom. Te stvari nisu nespojive, ali
zahtevaju veštinu. Scenario ima autobiografski pečat Emily Wachtel,
koja je i sama rock novinarka, ali čini se da stvari izlaže
linearno i hronološki, ne uspevajući da ih najbolje spoji. Huck
Botko nije ime kojem treba verovati (stoji iza užasne komedije Bad
Johnson), a Caroline Sherman je osoba bez profesionalne
biografije na filmu. Stoga nedostatak fokusa ne treba da čudi. Drugi
problem su opšta mesta: naravno da je alternativna scena u Seatlu i
dalje pod ogromnim uticajem grunge muzike, a Kurt Cobain samo što ne
iskoči iz nekog ormara; i naravno da Ellie ima najbolju prijateljicu
(Arianda) koja može i sme da joj saspe sve u lice.
Ono što je dobro u
filmu su odlično pogođeni međuljudski odnosi. Ellie sa svojim
šefom ima vrlo realističan odnos, jasno da se njih dvoje predugo i
predobro poznaju da bi mogli jedno drugo da zavaraju. Isto tako,
Ellie prema Charliju gaji nešto između iskrenih prijateljskih
osećanja i smorenosti količinom njegovog samoljublja, uštogljenosti
i popovanja. To je sve moguće zbog odlične glume u kojoj prednjači
Toni Collette, ali je Oliver Platt i Thomas Haden Church, koji čak
svom veoma tipskom liku uspeva dodati nešto ličnog karaktera.
E, da. I “payoff”
na kraju je genijalan. Reći ću samo da nisu mogli izabrati boljeg
glumca za ulogu nestalog muzičara. Ali i pored toga, Lucky Them
više deluje kao pilot za seriju nego kao film.
No comments:
Post a Comment