2014.
scenario i režija:
Michael Tully
uloge: Marcello Conte,
Myles Massey, Emmi Shockley, John Hannah, Lea Thompson, Helena May
Seabrook, Joseph McCaughtry, Susan Sarandon, Amy Sedaris, Robert
Longstreet
The
Way, Way Back mi je bilo jedno od ugodnijih iznenađenja
prošle godine. Autori su vešto spojili relativno uverljivu, mada
već mnogo puta ispričanu priču o odrastanju i transformaciji
jednog povučenog klinca u simpatičnog i druželjubivog momka i
nenametljivi pozadinski šmek 80-ih, perioda kada su sami autori
odrastali i (verovatno) bili nepopularni klinci. Ping Pong Summer
pokušava da igra na sličnu kartu, ali su proporcije sasvim
drugačije.
Prvo, priče jedva da
ima, i ona je sačinjena isključivo od opštih mesta i
trivijalnosti. Svaki lik ima svoju jasnu namenu i ograničenje. U
centru je, očekivano, nepopularni klinac Rad Miracle (Conte),
šmokljan koji sluša ranu rap muziku, nosi majice sa natpisima i
kretenske pantalone (kada ga majka natera). On sa familijom – tata
policajac (Hannah), brižna majka (Thompson) i obavezna sestra
darkerica koja mrzi ceo svet (Seabrook) – dolazi na letovanje u ne
baš najbolji apartman ne baš blizu plaže u ne baš neverovatno
popularnom letovalištu Ocean City. Tu će upoznati i svog novog (hm,
jedinog) drugara Teddyja (Massey), jednako tako nepopularnog, ali
pričljivog crnca koji takođe voli rap muziku, fura se na
beat-boxing i break dance. U priči su, naravno, i jedna površna,
ali ipak specijalna devojka, naravno lepotica po imenu Stacy
(Shockley), i jedan nasilni pajser (McCaughtry), naravno iz familije
lokalnog moćnika i naravno sa obaveznim “posilnim” koji ponavlja
njegove reči. Pored njih tu su još tetka i teča (Sedaris,
Longstreet), karikature surfera i generalno “ljudi sa plaže” i
komšinica – lokalna luda (Sarandon) koja krije tajnu moć.
Zaplet je jednostavan.
Klinac je šonja kojeg roditelji i sestra jedva primećuju, ima
jednog drugara, devojku koja mu se sviđa i probleme sa lokalnom
barabom. On će razmirice sa barabom rešavati za zelenim
stonoteniskim stolom, a nagrada su mu pomenuto prijateljstvo i
pomenuta zgodna devojka. Na njegovom pohodu će mu pomoći i luda
komšinica.
Dakle, ništa novo. Ali
film svoj “payoff” nudi u obilju veoma trash detalja iz 80-ih. Uz
naslovni stoni tenis, tu su još i arkade i fliperi, aqua –
parkovi, kasetofoni i kasete, sleđeni napici, bezalkoholni diskaći
za klince, pa i neke ređe relikvije. U jednom kadru se vidi i pravi
pravcati DeLorean, koji zajedno sa Leom Thompson čini posvetu
naj-filmu 80-ih, Back to The Future. Dekada je izražena i u
odeći i slengu, pa se likovi čine kao vešalice ili roboti
napravljeni da ispaljuju fraze i time usmeravaju radnju.
Gluma je na solidnom
nivou i to posebno važi za klince, mahom debitante. Marcello Conte
je uverljiv kao šmokljan, a Myles Massey je neviđeno simpatičan
kao njegov sekundant. John Hannah igra stereotipnog ćaleta na
stereotipan način i to radi posao, Lea Thompson je tu najviše zbog
uloge u Back to The Future i zanimljivo je videti razliku
između nekadašnje junakove devojke i sadašnje junakove majke, dok
su Amy Sedaris i Robert Longstreet potrošeni nakon nekoliko minuta
na sceni. Dobra vest je da Susan Sarandon, hvala bogu, ne igra
neprilagođenu trash majku.
Michael Tully je
skrenuo pažnju na sebe svojim rediteljskim debijem Cocaine Angel,
ozbiljnom i zapaženom dramom o ovisnosti koja je imala solidnu
festivalsku turneju. Sa Septien nije baš ispunio očekivanja,
iako je uspeo dopreti do nešto šire indie publike. Ping Pong
Summer je u toj konkurenciji razočaranje, ne zbog toga što je
film loš, već prosto zbog toga što nije dobar koliko može biti,
pre svega sa takvim glumcima i tako živopisnim “settingom”.
Štos je u tome da je
Ping Pong Summer film zaglavljen negde u limbu, ni poptpuno
uverljiva i ozbiljna “coming of age” komedija ili drama, a ni
potpuna sprdačina sa okruženjem 80-ih poput Totally Awesome.
Čini se da luta između ova dva pristupa i na kraju ne ide nikamo,
što je šteta. Može se pogledati, čak je na momente i zabavan, ali
je potpuno nepamtljiv.
No comments:
Post a Comment