2014.
režija:
Dito Montinel
scenario:
Douglas Soesbe
uloge:
Robin Williams, Roberto Aguire, Kathy Baker, Bob Odenkirk, Giles
Matthey, Henry Haggard
Pre
više od godinu dana me je prilično iznenadila vest o smrti Robina
Williamsa. Iako mi nikada nije bio na listi omiljenih glumaca ili
komičara, ipak sam pogledao solidan broj filmova sa njim u nekoj od
uloga i iznimno cenio njegov rad. Zapravo, za komičara mi je često
bio suviše neozbiljan, sklon preglumljivanju i kreveljenju, ali je
zato u svojim ozbiljnijim ulogama uspevao da nađe tonove tuge,
inspiracije i ljudskosti. Dead Poets Society, Good Will
Hunting, Nolanova Insomnia, da ne nabrajam dalje, bilo je
tu izvrsnih uloga u karijeri. Jesu one možda vukle na depresiju od
koje je glumac u privatnom životu patio, ali ne bih išao do toga da
u tome vidim neki sujeverni znak.
Zato
bi mi teško palo da ga pamtim po ulozi u smeću kao što je The
Angriest Man in Brooklyn, jer je u tako lošem filmu i sa tako
površnim likom nije bilo moguće napraviti čudo, posebno u
“minus-fazi” u kojoj se Williamsova karijera u tom trenutku
nalazila. Srećom pa će Boulevard taj utisak o Williamsu
nekako popraviti, u pitanju je vrlo solidan film u kojem je pokojni
glumac ostvario jednu od svojih najnijansiranijih i najljudskijih
uloga. Uzgred, nije ovo njegov poslednji kredit, ima još par
“glasovnih” uloga posle, ali je svakako poslednji njegov film
koji ću ja gledati.
U
pitanju je jedna u filmskoj umetnosti neuobičajena, a opet tako
obična ljudska priča. Zvuči kao kliše: čovek na životnoj
prekretnici (u ovom slučaju je to činjenica da mu je otac na
samrti) odlučuje da se konačno suoči sam sa sobom, odnosno sa
jednim aspektom svoje ličnosti koji je potiskivao skoro celog svog
života. To bi moglo rezultirati raspadom svega onoga što je
ostvario (pristojne, iako ne specijalno briljantne karijere i
ugodnog, iako ne specijalno strastvenog braka) i jednim svojevrsnim
restartom u godinama u kojima to nije uputno, a možda nije baš ni
moguće.
Nolan
(Williams) je, naime, skriveni gay, maskiran iza svoje povučenosti,
dobrih manira i neupečatljivosti. Radi u banci kao službenik i čeka
ga unapređenje. U braku je sa Joy (izvrsna Kathy Baker čije
ostvarenje stoji rame uz rame sa Williamsovim), njih dvoje uživaju u
istim knjigama, filmovima i večerama sa prijateljima, ali spavaju u
različitim sobama, što govori više o ugodnosti i poštovanju, a
manje o nekakvoj ljubavi. Čak ni sa svojim najboljim prijateljem,
fakultetskim profesorom Winstonom (Odenkirk) nije preterano blizak,
iako se njih dvojica često viđaju i druže.
Sve
će se promeniti kad Nolan slučajno naleti na Lea (Aguire), mušku
prostitutku, klinca sa izgubljenim pogledom kojeg život očito nije
mazio. Tu dolazimo do zanimljivog dela: iako mu Nolan redovno plaća,
vodi ga u motele i u restorane, on prema njemu ne oseća seksualnu
privlačnost, barem ne izravno i dominantno. Nolanu je potreban neko
da ga sasluša i razume i neko kome on može pomoći da bi se bolje
osećao. Šteta što Leo te pažnje verovatno nije vredan, ne zbog
toga što je loš momak, nego je pre svega izgubljen slučaj,
napušten i izmučen i pomoći mu nema.
Što,
naravno, neće značiti da naš dobri Nolan neće upasti u probleme.
Prvo sa Leovim makroom Eddijem koji će mu naneti vidljivu telesnu
povredu, pa onda i sa Joy glede svojih sve češćih i elaboriranijih
laži o noćnim lutanjima, na kraju i na poslu, kada svi primete da
se s njim nešto događa, nešto na šta niko u njegovom okruženju
nije navikao...
Da
je drugačije postavljen i da su u njemu manje raspoloženi glumci,
Boulevard bi vrlo lako mogao završiti kao pokušaj
televizijske “inspiracione” dramuljine, ali to nije. Treba za to
zahvaliti Robinu Williamsu i Kathy Baker za tako nijansirana i
upečatljiva ostvarenja, ali i reditelju Ditu Montinelu što vrlo
dobro uspostavlja ton filma i ne popuje. Ovo je, inače, veliki korak
naprad za Montinela koji je karijeru počeo sa obećavajućin
newyorškim krimi-dramama i trilerima, ali je negde do trećeg filma
njegova inspiracija presušila. Srećom, on ovde uvodi reforme u svom
stilu, priču postavlja u neimenovani gradić (snimljeno je u
Nashvillu, ali bez karakterističnog južnjačkog akcenta) i tretira
je kao dramu iz života. Uspeva mu. Montinel ima još jedan film koji
čeka distribuciju i sva je prilika da je dobio još jednog gledaoca.
No comments:
Post a Comment