2015
scenario
i režija: Austin Stark
uloge:
Nicolas Cage, Sarah Paulson, Connie Nielsen, Peter Fonda, Bryan Batt,
Wendell Pierce
Nicolas
Cage se vraća na mesto zločina, u New Orleans. Ova opaska se ne
odnosi toliko na podatak iz njegovog privatnog života, da je tamo
kupio sebi grobnicu i razjario lokalno stanovništvo, koliko na
njegovu jednu od standardno ludih uloga van kontrole u Herzogovom
verovatno najšlampavijem filmu Bad Lieutenant: Port of Call New
Orleans (2009). Eh, kamo sreće da se za Cageovu ulogu u tom
filmu može reći da je njegova najšmirantskija... Ne, Cage je
kategorija za sebe.
Mislim,
ja ću uvek rado pogledati neki film s njim, ako ni zbog čega
drugog, onda zbog elementa iznenađenja. On može biti i dobar,
naročito kad mu uloga upada u “lični opis” (8 mm), ili
kada reditelj zapravo zna šta da radi s njim (Leaving Las Vegas,
Lord of War) ili kada se u punoj meri iskoristi njegov
komičarski potencijal (Raising Arizona, Adaptation).
Međutim, kada je loš, on je loš na jedan zabavan i nepredvidljiv
način. Tome naročito doprinosi njegov pristup izboru uloga koji se
svodi na “radim sve što mi daju”. Za preko dve godine, koliko
vodim blog, Cage je imao 8 (glavnih) uloga u filmovima, plus jedanu
glasovnu ulogu u animiranom filmu. Sa pristojnom ulogom u The
Frozen Ground mi je podgrejao očekivanja, u Joeu me je
oduševio, pa sam se ponadao da će se vratiti na pravi put. Usledio
je tipičan Cage – užasni Rage i Dying of the Light
sve nepouzdanijeg Paula Schradera koji je na kraju debilno
producentski spakovan, što ne umanjuje Cageov blam. Od Left
Behind i The Outcast sam odustao pre gledanja, ipak i moj
trash ima granice, mislim da se ista sudbina smeši i Pay The
Ghost.
Ne
znam da li je dobra ili loša vest za The Runner što Cage tu
nije najslabiji faktor. Iako ima šmirantske istupe tu i tamo, on je
uglavnom solidan, sveden, bez deranja i kreveljenja u svom portretu
kongresmena naglašene eko-svesti i radnog morala na životnoj i
karijernoj prekretnici između šanse da se popne do senata i
seksualnog skandala koji ga može poslati u zaborav. Zapravo, glumci
su redom pristojni i bolji od toga, koliko im likovi dozvoljavaju, a
još jedan povratnik u New Orleans, “Captain America” lično,
Peter Fonda, je posebno briljantan. Problem sa filmom je što zapravo
nijednog trenutka ne znamo na čemu smo i o čemu je zapravo film, pa
zbog toga nismo baš ni sigurni kakav je, odnosno kakav bi morao biti
da bismo ga mogli oceniti.
Štos
je u tome da film često menja ritam i prelazi s jedne priče na
drugu. Imamo uspon, poziciju u kojoj naš junak diktira uslove, onda
imamo pad. Naravno, tome kumuju mračni likovi koji vuku konce u
pozadini, karijeristički nastrojena žena (Nielsen) i arogantni
lobista (Batt). Onda imamo iskupljenje kroz humanitarni rad i novu
ljubav sa bivšom saradnicom (Paulson). Sve vreme imamo umirućeg
oca (Fonda) koji mudre savete kao da govori u vetar. Na kraju naš je
kongresmen prinuđen da prihvati prljavu igru kako bi preživeo i
odjavnu špicu nakon 80-ak minuta, pa se čini da je film odrezan na
dve trećine ili da smo upravo gledali produženu, specijalnu
pilot-epizodu političke sapunice.
Na
koncu, nije nam jasno je li ovo politička drama ili studija
moralnosti u inače nemoralnom poslu punom podmetačina. Ono što
frustrira, pored činjenice da film nije odlutao s kursa zbog
poludelog Cagea, nego je Cage čak nekakvo “sidro” u filmu, je
činjenica da svaka od tih priča ima potencijala za sebe, ali nisu
složene kako valja. Frustrira i to što je materijala u scenariju
bilo dovoljno, čak i jedna vrlo inteligentna postavka političarske
logike nasuprot poslovnoj (otac i lobista daju potpuno različita
viđenja pozicije političara), ali mu je očito trebala bar još
jedna “ruka”. Stiče se utisak da Austin Stark, debitant kao
scenarista i reditelj, nije znao šta bi od sebe i od filma, što je
posebno začuđujuće od čoveka koji je inače cenjen producent na
indie sceni.
Opet,
to ne znači da je The Runner katastrofalno loš ili
negledljiv film. Samo deluje nedovršeno i zato besmisleno. Šteta za
Nicolasa Cagea, Petera Fondu i ostatak glumaca. Šteta i za jednu
važnu temu (ekologija, BP katastrofa i naftni lobiji) da dobije tako
konfuzan tretman na filmu.
No comments:
Post a Comment