2016.
scenario
i režija: Sylvie Verheyde
uloge:
Hafsia Herzy, Ash Stymest, Karole Rocher, Ira Max, Lindsay Karamoh
Ako
vas ne privuče sam naslov, onda će to učiniti sadržaj sumiran u
jednu rečenicu. Elitna prostitutka se spetljava sa misterioznim
frajerom koji bi hteo da je izvuče iz kandži njene brutalne
“madamme” i kurveraja kao takvog. Tu ćete se zajebati kao što
sam se ja zajebao, jer čak i kad zanemarimo mogućnost popovanja i
moralizacije i zaplet koji nekako liči na jeftine erotske trilere
90-ih, ipak možemo očekivati nešto uzbuđenja, nešto psihologije,
nešto nasilja i nešto vrućeg karanja. Teška greška!
Čini
se da je autorica Sylvie Verheyde išla na realističniji ugođaj
predstavljajući elitnu prostituciju kao nešto dosadno u rangu
korporativnog kancelarijskog posla. Nije to bez neke, naša naslovna
junakinja imena Virginie (Herzy) je Francuskinja u Londonu koja se za
masne pare nalazi sa bogatim gazdama i ispunjava im želje koje se
uglavnom svode na loš, mlitav seks. Ona to obavlja kao posao, bez
emocija, i tu je analogija sa korporativnim poslom potpuno na mestu:
dođeš ujutro, slušaš matore seronje ceo dan i uveče dođeš kući
iscrpljen.
Frajer
koga upoznaje, Rupert (maneken Ash Stymest u prvoj filmskoj ulozi),
deluje kao idealna avantura i razbibriga da posredi nisu dve stvari.
Prvo, “madamme” Raphäelle (Rocher) ne dozvoljava svojim
zaposlenicama romantične ispade. I drugo, Rupert se zaista, zaista
fura na spasavanje prostitutki od teškog života. Samo što u
slučaju Virginie, on baš i nema od čega da je spasi: nije na ulici
da je maltretiraju makroi i šljam, Raphäelle vodi računa o njoj i
sigurnosti na poslu koji se odvija uglavnom u ugodnom okruženju
skupih večera, ekskluzivnih prijema, viletina i hotelskih soba sa
udobnim krevetima i sva je prilika da joj je to jedina karijerna
opcija jer ne dobijamo utisak da je ona obrazovana, pametna, nadarena
ili sklona upornom radu.
Sve
u svemu, obećanje ludom radovanje, ništa od karanja, ništa od
napetosti, ništa ni od romanse, pa se Sex Doll može smatrati
jednim anti-filmom, jer je istovremeno film o seksu bez seksa, triler
bez napetosti i romansa bez romantike. Čak nas nije ni briga za
likove koliko su plošni, a ni o fenomenu elitne prostitucije nećemo
saznati ništa novo. Sylvie Verheyde nas samo draži mračnim i
ozbiljnim tonovima, ali tu zapravo nema ama baš ničega zanimljivog,
potresnog, intrigantnog. Sex Doll izgleda kao ekranizacija
novinskog feljtona, ali loše napisanog i za nezahtevnu publiku, pre
onog iz neke tamo Glorije nego iz New York Timesa.
No comments:
Post a Comment