2013.
režija: Denis Hennelly
scenario: Denis
Hennelly, Sarah Adina Smith
uloge: Adrian Grenier,
Kerry Bishe, Scott Mescudi, Ben McKenzie, Caroline Dhavernas, Gaby
Hoffmann, Mark Webber, Remy Nozik
Prošle godine, baš
nekako u ovo vreme, pojavio se It's a Disaster, film koji je
apokalipsu i raspad tehnologije koristio kao pozadinu za duhovitu
međuljudsku dinamiku između osam prijatelja koji su se slučajno
našli u istoj kući. Glavna tema filma je bila koliki su oni šupci
nevezano za apokalipsu, a koliki su šupci postali zbog apokalipse.
Samom apokalipsom se film nije mnogo bavio. Goodbye World
je ovogodišnji odogovor na sličnu temu, ima sličnu polaznu osnovu,
ali dinamika između likova nije toliko komična koliko dramska i
nostalgična. Krucijalnu razliku, međutim, predstavlja činjenica da
apokalipsa nije samo skoro nevidljivi okvir za priču, nego njena
aktivna pozadina koja ponekad i izbija u prvi plan.
Zvuči nemoguće
spojiti klasičan “Big Chill” narativ o društvu sa faksa
koje se okupilo posle mnogih godina, a da stare rane i zameranja nisu
baš potpuno zakopana i postapokaliptični triler. Ne bih se složio
sa tim, nije nemoguće, ali je jako teško i zahteva puno
osmišljavanja i preciznog rada, a Goodbye World nije u tome
uspeo i zbog toga pati od krize identiteta.
Počinje uporedo kao
triler o kolapsu tehnologije koji nastaje posle virusne lančane
poruke “goodbye world” verovatno usled terorističkog čina i
povremeno se oslanja na klasične katastrofične klišeje, paniku,
tuče, otimanje, i u konačnici anarhiju kojom vladaju najagresivniji
i najbolje naoružani. To što je priča o apokalipsi zbog virusnog
SMS-a na dugačkom štapu, ne brinite, dobićemo na kraju filma jedno
od najsklepanijih, nejneverovatnijih i najglupljih objašnjenja.
Uporedo sa smakom sveta se upoznajemo i sa našim likovima.
Prvi na redu su James
(Grenier) i Lily (Bishe) su bračni bar sa malom kćerkicom koji su
pre nekoliko godina preselili na prostrani ranč u unutrašnjosti
Kalifornije, oboje su u web biznisu, pritom je Lily blesava “valley
girl” željna zabave, trave i piva, a James iritantni survivalista
beznadežno navučen na priče o samodostatnosti i zatvorenom procesu
proizvodnje organske hrane i čiste energije od livade do stola,
odnosno od Sunca do kompjutera. Njima u posetu dolaze Lilin bivši
frajer i poslovni partner, šmokljavi Nick (McKenzie) koji ne zna šta
bi sa sobom i njegova nova žena Becky (Dhavernas), hrišćanka i
konzervativka (iako se deklariše kao liberterijanka) koja se nikako
ne uklapa u pijano-naduvano levičarsko društvo. Pored njih u priču
ulazi i Benji (Webber), podnajamnik kod Jamesa i Lily, bivši
terorista i robijaš koji je sad gostujući predavač po
univerzitetima i njegova najnovija, moguće maloletna devojka Ariel
(Nozik), Priču upotpunjavaju i paranoidni haker Lev (Mescudi,
poznatiji po umetničkom imenu Kid Cudi) i nekadašnja politička
zvezda u usponu Laura (Hoffmann), najebala zbog seks-skandala sa
senatorom kojem je bila pomoćnica.
Bez velike potrebe za
naglašavanjem, svi oni su arhetipi nečega i svi imaju svoju
funkciju kao u “role play” igri, a filmski prostor će postati
njihov debatni ring, u pauzi od partijanja i svađi na privatnom
nivou. Nažalost, ne deluju nimalo stvarno. O njihovim privatnim
odnosima nemam nameru da pišem, a potrajalo bi, ali ću reći da su
zapleteni, a vi, dragi čitaoci, ako vas zanima, pogledajte film.
Pored osmoro ljudi i jednog vrištavog i neotesanog derišta koji su
u kući, oko kuće se pojavljuju i dva vojnika kao pretnja koja visi
u vazduhu i okidač za povratak na postapokaliptični triler.
Od glumaca i glumica vredi istaći
jedino Gaby Hoffmann, koja svoj lik nosi koliko-toliko organski, dok
su ostali zarobljeni u iritantnim stereotipima, pa su i njihovi
sukobi iritantni i dosadni. Rekao bih da to ima veze sa lošim
scenariom koji ne zna šta bi bio, kao i sa generacijom naših likova
koja nije u stanju da živi život. Ipak, film ima nekoliko
neplanirano smešnih (budimo iskreni, glupavih) momenata, dok je
namerni humor ostao samo na nivou pokušaja. Bauljajući između
melodrame, romantične komedije i apokaliptičnog ili terorističkog
trilera, Goodbye World ostaje ni tamo ni ovamo, u limbu, a i
gledaoci pate zajedno sa filmom.
No comments:
Post a Comment