2014.
režija: Ben Falcone
scenario: Ben Falcone,
Melissa McCarthy
uloge: Melissa
McCarthy, Susan Sarandon, Allison Janney, Kathy Bates, Sandra Oh, Dan
Aykroyd, Mark Duplass, Gary Cole, Nat Faxon, Toni Collette, Ben
Falcone, Sarah Baker, Rich Williams
Šta se dogodi kad
nekom glumcu ili autoru slepo verujete? Melissa McCarthy ima to
bezuslovno poverenje hollywoodskih studija. Dobila je novac na
neviđeno, zajedno sa mužem napisala scenario koji se oslanja na
njenoj tipičnoj i sada već previše puta ponovljenoj ulozi, pa čak
se potpisuje kao producent i mužu namešta režiju.
Bridesmaids je
film koji je propelirao njenu karijeru pre neke 3 godine i uspostavio
njen tipičan lik: debelu ženu oštrog jezika i manira divljeg vepra
koja svojim agresivnim stavom skriva nesigurnost. U The Heat
je lik takve policajke imao smisla, ali je već sociopatska nota u
The Identity Thief bila previše izražena. Kritičari su taj
film dočekali na nož, ali publika je pohrlila u bioskope.
Računajući ispravno na beskonačnu ljudsku glupost, Melissa
McCarthy je opet reciklirala svoju tipičnu ulogu, ovog puta je ne
dovodeći u bilo kakav kontekst, osim kontekst mentalne retardacije,
i ponosno stala iza Tammy, jednog od najnapornijih filmova u
mom životu.
Naslovna junakinja
(McCarthy) je, očekivano, ružna, debela samosažaljiva gubitnica
kojoj se dešava jedan od “onih” dana. Prvo razbije auto, pa
zakasni na posao, pa se posvađa sa šefom (Falcone), pa napravi
scenu, pa ode kući i zatekne muža (Faxon) kako zavodi komšinicu
(Collette). U već svom maniru, Tammy plačući spakuje svoje krpe u
kofer i ode do roditeljske kuće, nekoliko vrata niže. Njena majka
(Janney) joj drži “motivacioni govor” u kojoj joj ponavlja da je
ona nesposobna, da je gubitnik i da se ne drži ničega. Kao spas se
pojavljuje baka Pearl (Susan Sarandon sa sedom perikom) i nudi da joj
posudi auto i nekoliko hiljada dolara, pod jednim jedinim uslovom da
i baka krene na road-trip s njom. Fora sa bakom je u tome da je ona
celoživotna alkoholičarka, a pritom vuče i gomilu staračkih
bolesti (šećer, pritisak, šta već) i trebaju joj lekovi, koja ona
izbegava da pije.
Možete pretpostaviti
kuda to dalje ide: biće tu glupiranja, gegova, alkohola, zabava,
glupavih razgovora koje su smešne samo kompletnom kretenu,
seksualnog i inog anti-humora i drugih “zgoda i nezgoda”. U
zadnjoj trećini Tammy skreće od glupave ćorave komedije u
glupavu, pešačku i površnu dramuljinu koja se poziva na “prave
vrednosti”. Da stvar bude najblesavija i potpuno neuverljiva, taj
preokret se dešava na lezbejskoj žurci za Dan nezavisnosti. Nakon
toga ionako negledljiv film klizi u negledljivu i nepotrebnu ljigu.
Ništa bolje nisam
mogao da očekujem od filma u kojem je razlika u godinama između
glumica koje igraju baku, majku i kćerku dvadeset i nešto godina.
Ako se ne pazi na takve poprilično krupne stvari i misli se da se
retro-odećom i perikom sve to lako rešava, jasno nam je da u Tammy
nije uložen niti minimum mentalnog napora. Ipak, impresivna glumačka
postava mi je nudila nadu da će oni uspeti da od generalno glupog
filma načine seriju simpatičnih epizodica.
Nažalost, ništa od
toga, glumci su prosto protraćeni. Allison Janney i Dan Aykroyd
imaju po nekoliko dosadnjikavih replika, Nat Faxon i Toni Collette
isto. Sa tako malo materijala je nemoguće napraviti nešto za
pamćenje, ali onda se postavlja pitanje zašto su baš tim glumcima
morale biti poverene takve neinspirativne uloge. Slično važi za
glumačku legendu Kathy Bates koja samo izgovara tih nekoliko svojih
drvenih rečenica.
Susan Sarandon ima
dovoljno prostora i vremena na ekranu, ali apsolutno ne uspeva da se
izbori sa debilno koncipiranim likom. Čini se da joj je odluka da
igra u ovakvom filmu jedna od najgorih u karijeri. A Melissa
McCarthy? Ona je, čini se, glumica od jedne uloge. Tammy je
dokaz da je potrošila sve kredite. Jedino mi ne ide u glavu zarada
od 80 miliona dolara samo u Americi.
No comments:
Post a Comment