2012.
režija: Charles de
Lauzirika
scenario: Charles de
Lauzirika, Robert Lawton
uloge: Josh Lawson,
Emma Lung, Ron Perlman, Edward Furlong
Već pri početku filma, autor Charles de
Lauzirika, kome je ovo debitantski igrani film nakon što je napravio
karijeru u domenu specijalnih dodataka na DVD izdanjima, odnosno
filmova o filmu, pokušava da se kukavički izvuče iz sranja koje je
napravio sa malo autoironije. Policijski detektiv Pete (Perlman)
objašnjava protagonisti filma, Aidenu (Lawson), da je njegov
“belački bes” simpatičan i da ga podseća na rane 90-te. Ovo je
neskriveni hint da je Crave na tragu “vigilante” melodrame
Falling Down (1993) u kojoj Michael Douglas konačno popizdi
jer mu se čini da je na njega izvadio đoku svako ko je stigao.
Međutim, to što je autor svestan da radi trash nije dovoljan dokaz
za njegovu amnestiju. Taj trash mora biti ili vrhunski zabavan ili
prosto mora dobiti neku dubinu i ne biti više trash. Crave
nije ni dubok ni zabavan film.
Aiden je fotograf-slobodnjak, pomalo neodrasli
momak na pragu 40-te godine života koji živi od slika sa poprišta
zločina koje prodaje novinama i poneke gaže koju uhvati. U
međuvremenu, njega nagriza život u sjebanom Detroitu (sa Chicagom
kao povremenim “dublerom”) koji je sinonim za propadanje
američkih urbanih sredina, sa sve kriminalom, drogom i nasiljem. A
nije baš ni najnormalniji sam po sebi, čuje glasove u glavi i ima
osvetničke fantazije prema šljamu koji ga okružuje. U njima on
puca silovatelju u nogu ili “izbuši” pljačkaša u stilu Dirty
Harrija. Ali one ne staju tu, on bi rado rascopao glavu tipu koji
suflira za vreme srceparajućeg govora na sastanku anonimnih
alkoholičara ili udario babu koja se gura iza njega u redu na kasi.
To nije dovoljno da se od toga složi narativ,
zato se autor odlučuje na ljubavnu priču i na scenu stupa Aidenova
suseda Virginia (Lung), nešto mlađa od njega i sasvim malo sjebana
da joj ne smeta da se upusti u vezu sa očito čudnim likom koji je
na granici psihopatije i koji “ukrašava” stan fotografijama sa
mesta zločina i čiji svaki pokušaj humora ima podtekst ne tako
laganog ludila. Nije baš najjasnije kako detektiv nije pokupio
psihopatske vibracije, kao što nije najjasnije šta drži Virginiu u
Aidenovoj blizini iako je svesna da taj tip ne donosi ništa dobro.
Osim ljubavne priče koja kroz iglene uši prolazi
kao narativ, ništa se posebno ne dešava. Aiden nije ništa
normalniji ili luđi kako film prolazi, a traje blizu dva sata.
Njegovi unutrašnji monolozi su otupljujuće dosadni i naporni, da ne
pominjemo da se reditelj preterano oslanja na njih. Glasovi u glavi
su kao pojava zanimljivi nekoliko puta u filmu, ali se vrlo brzo
potroše kao sredstvo za stvaranje tenzije.
Film nije loše snimljen, ma koliko to bila
uobičajena, školska vizija urbanog propadanja, već smo videli
Fincherove Se7en i Fight Club, hvala lepo. Međutim u
konkurenciji drugih aspekata fotografija i utišani elektronski
soundtrack su još i najmanje nervirajući. Što se glumaca tiče,
Ron Perlman je sasvim pristojan kao detektiv koji se toliko nagledao
sranja da ga više nije ni briga. Emma Lung kao Virginia igra na
kartu malo nadrkane hipsterke i to baš i ne uspeva i ostaje prilično
bezlična. Edward Furlong, klinac iz Terminatora 2 i American
History X se ne snalazi baš kao odrastao glumac i uglavnom je
sveden na epizode. Ovde je već njegov lik loše napisan, a on baš i
nema pojma šta bi sa njim napravio, pa deluje patetično i usiljeno.
Josh Lawson nema harizme ni glumačke snage da doda svom liku nešto
posebno i neviđeno, tako da deluje kao drugorazredna kopija Travisa
Bickla iz legendarnog filma Taxi Driver.
Crave je nemaštovit film koji bi da se
vozi na staroj slavi drugih, boljih filmova. Taxi Driver nije
pomenut slučajno, ljubavna priča u centru Crava se odvija po
veoma sličnoj formuli. Filmu nema spasa: glavni lik je distanciran i
antipatičan, glumac ne uspeva da nam ga približi, film gotovo da
nema priču i samim time nema ni stav, bilo o svom (anti)junaku, bilo
o problemima koji ga muče. Ovo je živi smor, dva sata bačenog
vremena.
No comments:
Post a Comment